Etiketter

Djupfjorden med selskap

På himmelsprettdagen var jeg i Fiskfjord på grensen medllom Sortland og Hadsel innland på fugletur. Jeg hadde med meg padleutstyret for å kunne padle etterpå, enten i Lonkanfjord eller Djupfjord. La ut invitasjon på Facebook, og etter litt kom det tikkende inn melding fra Leif Hermann og Berit. De ville være med på padletur i Djupfjord - hurra! Da slapp jeg å velge. Dette er tett ved utsetting i Broksløysa, utenfor brua.

Det var lenge siden jeg padlet her sist. Jeg husket ikke så mye, annet enn at det var et kraftverk og en del hytter inne i fjorden. Det skulle vise seg å være langt finere enn hukommelsen min tilsa.

Foto: Leif-Hermann Jensen
Blant annet er det jo en flott fjellside som går nesten rett ned i havet på den ene siden. Den er ganske mektig å padle langs.

Utsikten innover er det rett og slett ingenting å si på - vakkert.

Vi tok oss god tid, det var jo fridag og kosetur.

Sett ut fjorden, der vi kom fra.

Litt inn i fjorden kom vi forbi dette her. Noe må ha stått her en gang i tiden, men hva? Noe som hører til kraftanlegget lenger inn?

Det er kult med fosser, særlig på denne tiden av året når det er godt med vann. Synd med den kraftlinjen, men. Vi later som vi ikke ser den.

Som sagt, mektig flott.

Bunnen av fjorden, der pyntet også fjell opp. Litt mer hvitkledt her.

Foto: Leif-Hermann Jensen
Så kom vi fram til kraftverket. Ganske stri elv ut her.

Nærbilde.

Snedig sted å legge til? Det må vel være derfor det er et dekk her, eller hva? Mye å bli nysgjerrig på her i denne fjorden.

Synes dette ble et kult bilde. Liten padler, stort fjell. Alltid gøy.

Det er en god del hytter innerst i fjorden, så man kan bli litt midt i glaninga til dem om man går i land. Men her var det litt mindre i glaninga, ettersom det ikke var vinduer i dette bygget på denne siden i hvert fall. Vi satte oss på berget til høyre, nøt mat og drikke og det knallfine været.

For en drømmedag!
  
Det var virkelig flott å være her i dag.

Det er en liten øy i fjorden, på baksiden av den var det ei litt shabby hytte.

Hytta på andre siden av øya så litt finere ut.

Foto: Leif-Hermann Jensen
Brygga her er PRIVAT! Bare så du vet det. Sånne skilt gir meg et bilde av eieren, uten at jeg skal si så mye mer enn det.

Nesten litt høstfarger, men det er det jo ikke. Trærne begynner så smått å få litt grønnskjær.

Siste innspurt av turen var ikke det mest spennende, men selve turen var finere enn jeg hadde sett for meg. Her kan det fort bli en post til neste års 10 på skjæret. Vi får se, den er ikke i år i hvert fall, så det ble ingen nyregistrering på meg i dag. Det behøver man jo ikke hver gang. :)

Takk til Berit og Leif-Hermann for en fin tur.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kommentar - ja takk! :)